קורס אילוף כלבים

בישראל רשומים מעל ל-500,000 כלבי בית ואלו לא רק מקבלים קורת גג אלא נכנסים מיד ללב והופכים להיות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. הסיפור שרוב המשפחות רוצות לחוות הוא שילוב מידי של הכלב בחיי היום יום אך המציאות מצביעה על כך שרוב הבעלים צריכים קורס אילוף כלבים כדי להשיג הרמוניה בבית.

קורס אילוף כלבים – להפוך אהבה למקצוע

קורס מאלפי כלבים מתאים קודם כל לאנשים שאוהבים כלבים. אנשים שרוצים לעבוד ביום יום עם כלבים בגילאים שונים, מגזעים שונים ועם בעליהם. מעבר לכך הקורס נותן כלים רבים וידע מקיף על דרך החשיבה של הכלב, טיפול בבעיות התנהגות, תיאוריות למידה, הכשרת כלבי עבודה ועוד.

מכאן אפשר להבין כי הקורס מתאים לאלו אשר רוצים לאלף את הכלב שלהם תוך התמקצעות והבנה מעמיקה של חייו והוא מתאים לאלו שרוצים בסופו של דבר להפוך את האילוף לקריירה. הראשונים ימצאו שהידע הרב מאפשר להם להתנהל בקלות רבה יותר עם הכלב ולהגיע לתקשורת טובה שמובילה באופן טבעי לחיים נינוחים והרבה יותר מהנים.

מדוע יש צורך בקורס מאלפי כלבים?

אם יש לך אהבה גדולה לכלבים והתלבטת האם להפוך את האהבה הזו למקצוע יכול להיות שעולות אצלך השאלות האם בכלל יש צורך במאלפים והאם זה בכלל מקצוע שיש בו עתיד. התשובה לכך טמונה תחילה בהבנת החשיבות של המאלף. לימודי אילוף כלבים עוזרים לבעליהם להבין את הדינמיקה החדשה, את עולמם של הכלבים ומדוע הכלב שלהם מתנהג כמו שהוא מתנהג.

כלבים רבים נובחים בעוצמה כשמישהו עובר ברחוב, מושכים את הרצועה במהלך הטיול, אוכלים כל דבר בבית ויוצרים, בלי להתכוון לכך, תסכול רב אצל בעליהם. במקרים מסוימים התוצאה היא אי נוחות ותסכול ובמקרים אחרים התוצאה היא נטישה של הכלב, החזרתו או העברתו אל עמותה כזו או אחרת והמתנה ארוכה למשפחה חדשה.

התפקיד של המאלף (והמאלפת) הוא לגשר בין הצורך של הכלב לבעליו. להסביר מדוע הכלב נוהג כפי שהוא נוהג, מה מניע אותו לפעול בדרכו ולגלות לבעליו על השפה הסודית שלו. כמו בכל מערכת יחסים, גם במקרה של כלב ובעליו, תקשורת טובה היא המפתח להצלחה ואהבה. התפקיד של המאלף הוא להפוך את התקשורת לקלה תוך הדרכה והכוונה מקצועית.

לצד החשיבות הרבה של המאלף בעולמן של משפחות רבות אשר הביאו לביתן כלב (צעיר או בוגר), ישנו צורך בכלבי עבודה וצורך זה הולך וגובר. כלבי עבודה מבצעים עבודות שונות, משמירה ועד איתור חומרי נפץ והצלת חיי אדם. נדרש ידע רב ונדרשת התנסות מעשית כדי להצליח להביא את הכלב לעסוק בתחומים השונים המבוקשים ודבר אחד בטוח, יש צורך ביותר מאלפים שיצלחו את המשימה.

נושאים הנכללים במסגרת לימודי אילוף כלבים

בחיפוש מידע אחר אילוף כלבים קורס יהיה לרוב הדרך הטובה ביותר לקבל את כל הידע הנדרש בתחום. גם בתוך כך ישנם נושאים רבים עליהם אפשר לעבור ויש לציין כי כל אחד ואחת יחפשו משהו קצת שונה וזאת כיוון שאנחנו שונים זה מזה וכמונו, גם הכלבים שלנו שונים.

בהסתכלות על קורסים שונים יש לבחור את אחד שייתן את המענה לכל הבקשות שיכולות להיות בעתיד. קורס אשר יאפשר להבין את יסודות האילוף אך יקיף במידה רבה גם את הנושאים המקצועיים, אלו שיכולים לבדל בין עוד מאלף לבין מאלף מקצועי שאפשר לסמוך עליו. אלו חלק מהנושאים שהקורס צריך לגעת בהם:

1- התקשורת של הכלבים

הכלבים מתקשרים בינם לבין עצמם ובינם לבין בעליהם. חלק בלתי נפרד מהקורס אילוף כלבים כולל הבנת השפה של הכלב, איך הוא מתקשר, מה הוא בעצם מבקש וכשיש הבנה התקשורת משתפרת והחיים המשותפים הופכים להיות טובים יותר. הבנת התקשורת היא בסיס להצלחת הקשר ואין זה משנה מה גיל הכלב ומה ציפיות הבעלים ממנו ומה הם רוצים להשיג בתהליך.

2- תיאוריות למידה

באופן טבעי כלבים לומדים בדרך שונה מבני האדם ולימוד תיאוריות הלמידה השונות מאפשרות לא רק להבין כיצד הכלב לומד אלא ללמד אותו דברים רבים. בקורס לאילוף כלבים אצלנו נלמד על הכל – החל מלמידת הפקודות הבסיסיות ועד לפקודות שנראות הרבה יותר מסובכות, הכול מתחיל בבסיס, ההבנה כיצד הכלב לומד. בתוך כך ישנו דגש על חיזוק חיובי ויצירת סביבת למידה שכל הצדדים נהנים ממנה.

3 - הכשרת כלבי ביטחון ועבודה

קורס אילוף כלבים שם דגש לא רק על הבסיס אלא נכנס לעומק ובכלל זאת הכשרת כלבי עבודה וביטחון. בין היתר לומדים המאלפים ללמד את הכלבים לאתר חומרי נפץ וסמים, לבצע פעולות מורכבות והם מבינים כיצד להוביל את הכלב להיות שומר הסף. ברור כי לא כל קורס שם דגש על כך ולכן חשוב לבחור בזה שמרחיב את היכולות ומכאן גם את הזדמנויות העבודה.

4 - הבחנה בין כלבים

הכלבים נולדו שונים זה מזה. כל גזע מביא איתו משהו ייחודי וכל כלב מתאים למשפחה או לתפקיד משלו ואחד התפקידים של המאלפים הוא לעזור למשפחות לבחור את הכלב שייכנס לביתן. כמו כן בעבודה הפרקטית חשוב להבין מהן החוזקות והחולשות של הכלב כך שבעליו יוכל להגיע איתו להישגים ולא להיכנס לתסכולים שעלולים לנבוע מציפיות לא ריאליות. כל אלו ועוד ילמדו בהרחבה בקורס מאלף כלבים שלנו.

5 - אביזרים וטכניקות עבודה

ישנם כל כך אביזרים וטכניקות עבודה ואין כל צורך להשקיע הון בציוד שאין לו כל ערך פרקטי. הרעיון של לימודי אילוף כלבים הוא להעניק למשתתפים כלים שהם יוכלו להשתמש בהם. להבדיל בין מה שנחוץ ומה שלא, להבין מה כל אביזר עושה ואיזו טכניקת עבודה מתאימה לכל משימה. בתוך כך נכנס גם שימוש באביזרים מתקדמים כמו שרוול סמוי, חליפת נשיכות ונוספים.

6 - הפיכת האילוף לעסק

אם החלום שלך הוא לאלף כלבים ולעבוד איתם ביום יום (ולהרוויח מזה) הנושא של הפיכת האילוף לעסק הוא אחד החשובים מבחינתך. כל הידע שבעולם לא יעזור אם לא יהיה לך עם מי לעבוד ובישראל יש כל כך הרבה כלבים וכל כך הרבה סיבות שהם יעברו אילוף. הקורס מאלפי כלבים המקיף יהפוך את ההשתלבות בעולם העובדה בקלות ויכין אותך לאופציות השונות שעומדות לפניך כולל פתיחת עסק בתחום.

תקשורת טובה זה הכל.

אם גם אתה רוצה תקשורת טובה בינך לחבר שלך זה הזמן להשאיר לנו פרטים

לימודי אילוף כלבים - סוגי אילוף שונים

קורס אילוף כלבים כולל תוכנית מקיפה ורצינית שהופכת את החיים עם הכלב לחיים עם החבר הטוב ביותר. הקורס מקיף מאד והוא מורכב ממגוון נושאים שמטרתם היא לאפשר לך להעביר את הידע הלאה. לאחר היציאה לחיי העבודה תהיה לך אפשרות להעביר סוגי אילוף שונים:

  • אילוף גורים – מיועד לבעלי גורים שרוצים לעבור על יסודות הציות וליצור בסיס התנהגותי ותקשורתי איכותי. אילוף זה מתאים לכל גור חדש (ובעליו) שרוצים להתחיל את החיים המשותפים ברגל ימין.
  • אילוף מתקדם – מתאים לאלו שסיימו את הקורס הבסיסי ורוצים לקחת את הציות לשלב הבא עם תקשורת טובה ומהנה הרבה יותר.
  • אימון לשינוי התנהגות – קורס שעוזר מאד לבעלים שנתקלים בבעיות התנהגותיות כמו נביחות מוגזמות, תוקפנות ופחד. אימון זה יכול לשנות לחלוטין את כל הדינמיקה בין הכלב לבעליו.
  • כלבי עבודה – מדובר באילוף אשר מיועד לכלבים שמשתלבים בתחומי עבודה שונים ובתוך כך יכול להיות גם בשירות הביטחון.

קורס מאלף כלבים - למה זה כדאי?

אלו אשר רוצים להפוך את האילוף לקריירה יוכלו להשתלב במסלולים שונים. השוק צמא למאלפים כשחלק משתלבים בחברות, חלק בארגונים מקצועיים וחלק הופכים לעצמאיים. כל בוגר ובוגרת בוחרים את הדרך שלהם להמשיך עם הידע שברשותם והמשימה שלנו היא להעניק לך את כל הכלים הנדרשים כדי להפוך את האילוף למקצוע, לדרך חיים.

לבעלי (ובעלות) הכלבים ישנם חלומות בכל הנוגע לחיים המשותפים. כשהם לוקחים את הגור או הכלב, הם חושבים על מציאות של התכרבלות משותפת, חיים בטוחים, נינוחים ושילוב של הכלב באופן טבעי בשגרה הנוכחית. קורס מאלפי כלבים מאפשר לך לקחת חלק בחיים של משפחות רבות, לעזור להפחית בעיות התנהגות, לתת מענה לשאלות רבות ולעזור ליותר כלבים להישאר בביתם כשכל הצדדים שמחים.

שאלות נפוצות על קורס מאלפי כלבים

1- בחינת תכנית הלימודים

2 -שיטות האילוף הנלמדות

3- הסמכות וידע

4- הפניות והמלצות

5- שיטת הלימוד

לקריאה בהרחבה כנסו עכשיו לאתר!

אלו אשר רוצים להפוך את האילוף לקריירה, השוק צמא למאלפים.

ואלו שרוצים לאלף את הכלב של עצמם זה יכול לעזור להפחית בעיות התנהגות ועוד..

קורס כלבי עבודה וביטחון עם דוד מיימוני - WOOF DOGS Israel

5 טיפים לבחירת קורס אילוף כלבים

בעת בחירת קורס אילוף כלבים יש לחשוב על פרמטרים שונים. יש לחשוב על המטרה האישית, האם היא לצורך לימוד אישי לעבודה עתידית עם הכלב האישי או האם המטרה היא להפוך את הידע למקצוע. ישנם קורסים רבים כאשר חלק מציעים למידה אישית ואחרים למידה אונליין.

כיוון שהאפשרויות רבות, יש לחשוב על הבחירה ולעשות את זו שבאמת תיקח אותך קדימה ותעזור לך להגשים את המטרות ששמת לעצמך. חמשת הטיפים הבאים יוכלו לעזור לך להחליט מהו הקורס המתאים ביותר עבור אותן מטרות:

1 - בחינת תוכנית הלימודים

תוכנית הלימודים בקורס לאילוף כלבים צריכה להיות מקיפה, לכלול נושאים רבים ולהעניק כלים פרקטיים שאפשר להשתמש בהם בשטח. קל למצוא קורס אילוף כלבים אשר נותן כלים ללימוד הפקודות הבסיסיות כמו ״שב״, ״הישאר״, ״רגלי״ ודומותיהן, אך על אף שהפקודות הללו חשובות מאד הן גם בסיסיות וכדאי למצוא קורס מקיף יותר.

קורס אילוף כלבים צריך להציע תוכנית גדולה ומקיפה והדבר אמור להתבטא גם במספר שעות הלימוד. יש לבדוק כי בסיום הקורס תהיה לך יכולת להציע את עצמך בתור מאלף או אם הכוונה שלך ״רק״ לשפר את החיים עם הכלב שלך, חשוב שיהיו לך כלים אמיתיים לעשות זאת.

2 - שיטות האילוף הנלמדות

ישנן שיטות אילוף שונות ומה שהיה נכון בעבר פחות נהוג היום. היום ברור כי כלבים רבים יכולים ללמוד תוך מתן חיזוק חיובי ואין כל צורך להפעיל עליהם לחץ ובוודאי שלא להפחיד אותם במהלך האילוף (ובכלל). אחת השאלות שיש להעלות כבר בתחילת הדרך היא מה שיטות האילוף הנלמדות ולהרגיש את החיבור האישי לאותן השיטות.

בסופו של דבר יש ליישם את הידע בפועל ואם ישנה אי התאמה בין הציפיות האישיות, ל״אני מאמין״ האישי ובין הקורס עצמו, התוצאה עשויה להיות מאכזבת. כדאי מאד לשאול שאלות בעת ההרשמה, לבקש לשמוע כמה שיותר פרטים ולקרוא על שיטת הלימוד בקורס מאלפי כלבים כדי להבין כבר מהשלב הראשון האם ישנו חיבור או לא.

3 - הסמכות וידע

קורס מאלפי כלבים אמור לתת תעודה מכובדת איתה אפשר ללכת למקומות שונים ולהתקבל לעבודה. ישנם בתי ספר שונים שמספקים תעודה אך יש לבדוק גם מה הערך שלה. למשל אנחנו מספקים תעודה אשר מוכרת לא רק בארץ אלא גם בארה״ב כך שאם תכננת על קריירה מעבר לים, אין ספק שהמקום שלך איתנו.

כדאי מאד לבדוק את הוותק של מוסד הלימוד, לבדוק האם יש לו שם ומכאן האם אותו שם על התעודה יהיה בעל ערך. חשוב מאד לבדוק את היקף שעות הלימוד, לברר כמה מתוכן שעות מעשיות והיכן וכיצד יתבצעו אותן שעות מעשיות. כדאי גם לשאול שאלות על צוות ההוראה ולבדוק כיצד הוא מסייע במהלך הלימודים ואחריהם.

4 - הפניות והמלצות

יכול להיות שהטיפ של קבלת הפניות והמלצות נשמע מובן מאיליו אך כדאי להקדיש לו תשומת לב. לבדוק מה בוגרי הקורס אילוף כלבים אומרים עליו ומה הם עשו בסיומו. אפשר לראות באתר האינטרנט של הלימודי אילוף כלבים מה אומרים עליו הבוגרים ואפשר לבקש לדבר עם אחד או שניים באופן אישי.

כדאי לשאול את הבוגרים מה הם אהבו בקורס, איך הם הרגישו מול צוות המורים, האם הם קיבלו מענה לשאלות אישיות לאורך הדרך וכמובן, מה הם עושים היום עם הידע שצברו. במידה והמטרה היא להפוך את הקורס מאלפי כלבים למקצוע כדאי לבדוק כמה אחוזים מהבוגרים עובדים בתחום וכמה ויתרו על החלום בדרך.

5 - שיטת הלימוד

בסופו של דבר אילוף כלבים זו עבודה מעשית. אפשר ללמוד את התיאוריה, על חייו של הכלב, אופן התקשורת שלו, אך הלמידה חייבת לכלול עבודה בשטח עם כלבים. הדבר נכון לכל שיטות האילוף ולכל הקורסים העתידיים שיכולים להיות רלוונטיים מבחינתך. העבודה המעשית צריכה לכלול עבודה עם גורים, כלבים עם בעיות התנהגות וכלבים שעוברים הכשרה ככלבי עבודה.

כפי שעבודת האילוף מתבצעת בין הבעלים לכלב ומחייבת ששני הצדדים ילמדו להכיר זה את זה וישנו את התנהגותם, כך גם קורס מאלף כלבים צריך להציע למשתתפים לקחת חלק פעיל בתהליך הלמידה. כמובן, ישנו ערך רב גם לידע התיאורטי וכדאי מאד שיהיו כלי למידה דיגיטליים שהופכים את תהליך הלימוד לפשוט וזמין.

תקשורת טובה זה הכל.

אם גם אתה רוצה תקשורת טובה בינך לחבר שלך זה הזמן להשאיר לנו פרטים

התחל צ'אט ווצאפ
1
צריך עזרה? אנחנו ממש כאן!
שלום וברוכים הבאים ל Woof dogs israel 🙂
אנחנו כאן כדי לתת לך מענה באופן המהיר ביותר בווצאפ, קליק ואנחנו איתך
דילוג לתוכן